Oświadczenie wobec nieprawdziwych informacji

mar 10, 2022

Sprostowanie nieprawdziwych informacji dotyczących marek Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii

Z całą stanowczością potępiamy atak Rosji na Ukrainę, towarzyszą nam emocje takie jak strach, złość, rozgoryczenie, niemniej jednak jako importer
i dystrybutor marek kosmetycznych, który od wielu lat działa na polskim rynku, nie możemy nie reagować na dezinformacje, które uderzają w dobre imię
i przyszłość naszej firmy.  Wśród komentarzy nawołujących do bojkotu rosyjskich marek wymieniane są m.in. marki Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii. Nie wypieramy się rosyjskich korzeni tych brandów, jednak musimy sprostować nieprawdziwe informacje, które zostały udostępnione m.in. przez jedną z sieci drogeryjnych, a następnie powielane przez liczne media, jakoby kosmetyki tych marek sprzedawane w Polsce, były na licencji rosyjskiej spółki Natura Siberica LTD.

Informujemy, że kosmetyki Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii, sprzedawane na rynku polskim i w innych krajach Unii Europejskiej, są opracowywane
i produkowane przez firmę Eurobio Lab OÜ z Estonii, co można sprawdzić weryfikując pierwsze cyfry kodu EAN  – dla Estonii są to cyfry 47.

Eurobio Lab OÜ z siedzibą w Tallinie, to estońska firma prowadząca działalność gospodarczą i odprowadzająca podatki w Estonii. Firma działa od ponad 8 lat, zatrudnia 330 pracowników, produkując i eksportując certyfikowane kosmetyki do ok. 70 krajów świata. Eurobio Lab OÜ produkuje marki kosmetyczne, wykorzystując surowce od wielu międzynarodowych dostawców, m.in. BASF, Evonic, Sabo, IQL, Mastercharm  i opakowania m.in. od polskiej firmy Polipack. Kosmetyki powstają z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technologii i kosmetologii, przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju
i certyfikowanej produkcji ekologicznej.  Wszystkie znaki towarowe są własnością estońskiej firmy Good design OU, z siedzibą w Tallinie. Obie firmy Eurobio Lab OÜ oraz Good design OU nigdy nie przekazywały dywidend do Rosji, pozostając wyłącznie w Europejskim Obszarze Gospodarczym i będąc członkiem Europejskiej Wspólnoty Handlowej. Obecnie właścicielką obu firm jest Irina Trubnikowa (żona zmarłego twórcy marek Andrieja Trubnikowa), która po śmierci męża w styczniu 2021 roku, zlikwidowała wszystkie swoje przedsiębiorstwa w Rosji.

W Polsce importerem powyższych marek jest firma Eurus sp. z o.o., a dystrybutorem firma Merkury SA. Firmy te tworzą polską grupę kapitałową, importującą
i dystrybuującą produkty FMCG i OTC. To nowoczesne, profesjonalnie zarządzane przedsiębiorstwa o ogólnopolskim zasięgu, ze 100% polskim kapitałem. Po wybuchu wojny w Ukrainie, w trybie natychmiastowym podjęliśmy decyzję o anulowaniu wszystkich zamówień produktów pochodzących z Rosji (z kodem 46). Ze względu na decyzje niektórych sieci kosmetycznych i nastawienie konsumentów do marek kojarzących się z Rosją, wstrzymaliśmy również import produktów z Estonii (z kodem 47). Biorąc pod uwagę wielkość tych marek i ich znaczenie w portfolio naszej firmy, znaleźliśmy się w bardzo trudnej sytuacji biznesowej, walczymy o zachowanie miejsc pracy naszych pracowników (wśród których są też obywatele Ukrainy) i utrzymanie się na rynku firmy Eurus, na której pozycję i wiarygodny wizerunek wśród partnerów biznesowych pracowaliśmy kilka lat.

Mamy nadzieję na zrozumienie i wsparcie w sprzedaży dostępnych w magazynach i na Państwa półkach produktów marek Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii.  Ich jakość jest niekwestionowana i wiemy, że mają one wielu konsumentów na polskim rynku.

Jesteśmy w gronie laureatów konkursu Lidl Fair Pay

Jesteśmy w gronie laureatów konkursu Lidl Fair Pay

Z przyjemnością informujemy, że firma Merkury S.A. została wyróżniona w prestiżowym konkursie Lidl Fair Pay 2025, który promuje organizacje działające na rzecz równości płac, transparentności i odpowiedzialnej polityki wynagrodzeń. Nasza firma zdobyła aż dwa tytuły:•...

czytaj dalej
Long Chips z kampanią na Warsaw Spire

Long Chips z kampanią na Warsaw Spire

Marka Long Chips rozpoczęła jesienną kampanię outdoorową, która przyciąga uwagę w jednym z najbardziej rozpoznawalnych punktów Warszawy. Reklama marki pojawiła się na fasadzie wieżowca Warsaw Spire, a działania promocyjne potrwają przez cały październik 2025 roku....

czytaj dalej
„Takie zdrowe” – nowoczesny moduł sprzedażowy

„Takie zdrowe” – nowoczesny moduł sprzedażowy

W Merkury S.A. od wielu lat tworzymy rozwiązania wspierające rozwój naszych partnerów handlowych. Jednym z kluczowych projektów jest koncept sprzedażowy „Takie zdrowe”, który w przejrzystej formie prezentuje konsumentom starannie wyselekcjonowaną zdrową żywność....

czytaj dalej